info@motohunt.ee | 50 83 259

Kuumalained tekitavad vajaduse liiklusseaduse muudatuseks

Kuumalained on mootorratturid pannud unustama ohutuse ning turvavarustuse kandmise, mis jahedamatel aastatel ei olnud probleem. Soojenev kliima tekitab vajaduse liiklusseaduse muudatuse järgi, mis nõuaks mootorratturitelt rohkemat turvavarustust.

Alates tänasest käivitus ka sotsiaalkampaania, mis kutsub mootorrattureid üles ka soojal ajal turvavarustust kandma ning jagama lugusid, kus varustus on päästnud hullemast. Kampaania leiab siit: https://www.facebook.com/motohunt/photos/a.132490326769240/4518181214866774

Motohundi juht Raino Verliini sõnul peaks riik kliima soojenemise valguses kaaluma liiklusseaduse uuendamist. „Olen koos õpilastega või mototurvetel täisvarustuses mootorratta peal 6-12 tundi päevas ja näen liikluses toimuvat. Võib julgelt öelda, et 90% mootorrattureid ei kasuta kuumal ajal neid kaitsvat turvavarustust, vaid ainult seaduses nõutud kiivrit. Esimene samm on juba astutud, Transpordiamet (end Maanteeamet) nõuab A-kategooria eksamil täielikku turvavarustust.“

Raino Verliini sõnul peaks minimaalne turvavarustus olema pikkade varrukatega jakk, pikad püksid, kinnised jalanõud ja spetsiaalsed kindad. „See on arutelu koht, kas seaduses tuleks nõuda kaitsmetega riideid või on linnas piisavad ka teksapüksid ja tugev jakk. Just kõige kuumemal ajal juhtub mootorratturitega kõige rohkem õnnetusi ja suur osa vigastusi oleks turvavarustusega sõitmisel välditavad“, selgitas Verliin.

Motohundi juhi sõnul ei pea paika ka hirm, et korraliku turvavarustusega ei saa kuumal ajal sõita. „Kui õues on 30 kraadi, on igal juhul palav sõita. Suvine sõiduvarustus laseb väga hästi õhku läbi ja enesetunde vahe võrreldes lühikeste pükstega pole nii suur kui võiks arvata.“

Pikad riided kaitsevad mootorratturit naha ja lihaste vigastuste eest, mis lühikeste riiete puhul võivad ka väikesel kiirusel olla väga tõsised. „Mõelda tuleb ka Euroopast saabuvale kolmandale koroonalainele, mis võib uuesti koormata erakorralise meditsiini osakondasid. Selle valguses on hädavajalik leida kõik võimalused, et viia välditavad vigastused miinimumini,“ lisas Verliin.

Taust

Team Motohunt on Eesti ainus vabatahtlikest koosnev tiim. 50 mootorratturit tagavad spordivõistluste ajal võistlejate, piirkonnas liiklevate autojuhtide ja jalakäijate turvalisuse. Hooaja jooksul hoitakse turvalisust kuni 40 sündmusel, ühe hooaja jooksul käib turbes 250 mootorratast.

Motohunt Autokool on turvalisusele pühendunud autokool, mille eesmärk ei ole õpilasi ette valmistada vaid eksamiks, vaid anda oskused turvaliseks liiklemiseks.